Як громадським організаціям бути ефективними? Як правильно та яскраво розповідати про себе, про ініціативи та проєкти, як залучати ще більше прихильників та комунікувати з стейкхолдерами, особливо в час карантинних обмежень? Як правильно організувати свій час, аби встигнути найважливіше? Як ставати потужнішими та професійнішими задля творення соціальних змін у своїх громадах?
Усі ми опинилися перед новими викликами, та водночас перед новими можливостями. І саме від нас залежить як ми це використаємо.
Діджиталізація та різноманітні цифрові застосунки дозволяють зробити діяльність та комунікацію більш ефективною та результативною.
Цифрові технології – це потужний інструмент, який здатен забезпечити прорив на новий рівень розвитку для організації. Перехід із застарілих, але звичних інструментів може викликати тривогу, проте їхнє впровадження є шансом відкрити нові горизонти.
Менеджерка Агенції місцевого економічного розвитку Яворівщини ділилася свої досвідом впровадження та використання цифрових інструментів для комунікації в рамках онлайн тренінгу, який відбувся 29 червня та 1 липня. Захід проводився за підтримки Форуму громадянського суспільства Східного партнерства.
Основними темами, які обговорювалися під час заходу були:
- Тренди та тенденції цифрових комунікацій
- Соціальні мережі: лайфхаки та недоліки
- Месенджери: особливості та доступний функціонал
- Цифрові інструменти для роботи команди/організації або як діджиталізувати організацію і не втратити себе?
- Інструменти візуалізації та промоції
- Чат Боти: що це таке і як вони можуть допомогти в роботі ГО?
Онлайн тренінги вимагають особливого підходу. Під час заходу використовувалися цифрові інструменти та застосунки, щоб зробити захід якісним та корисним для наших учасників: чіткі правила, інтерактивні дошки (Jamboard, Miro, Mural, Padlet ), онлайн опитування (Polleverywhere, Kahoot, Mentimeter) робота в групах (поділ на кімнати,ментальні карти Coggle.it, Mind42, XMind тощо), індивідуальні завдання тощо для більш ефективного навчання та негайного використання цифрових інструментів на практиці.
” Сучасні інформаційні технології розширюють можливості у доступі до інформації, розвитку особистих компетенцій, налагодженні взаємодії та комунікацій, а також для висловлювання власної думки, для творчості, самореалізації, захисту своїх прав і прояву громадянської активності. Мова не тільки про повідомлення в соціальних мережах, але і про адаптацію традиційних форматів до нових реалій. Тут важливо “відпустити” старі звички, перевірені методи, стереотипи та не боятися експериментувати, шукати той набір інструментів та застосунків, який підходитиме саме вам для вирішення ваших завдань та потреб” – зазначила тренерка та координаторка Робочої групи 2 Української національної платформи Форуму громадянського суспільства Східного партнерства Ірина Куропась.
“Мені подобається онлан формат – мобільно і доступно. З багатьма сервісами я працювала вперше. Для мене це новий, корисний і, безперечно, необхідний в роботі досвід. Хотілося б потрапити на подібний захід у розширеному форматі, де було б трошки більше часу на опрацювання і ознайомленням з усіма сервісами. Щиро дякую всім організаторам за такий своєчасний і цікавий тренінг.”- зазначила одна з учасниць онлайн тренінгу.
Рекомендації для громадських організацій для ефективного впровадження цифрових рішень:
- Не намагатися розпочати впровадження цифрових інструментів або технологій, які використовують інші, без попереднього визначення того, що саме необхідно у вашому випадку. Успіх впровадження цифрової трансформації у громадській організації вимагає глибокого розуміння усіх зацікавлених сторін;
- Впроваджувати та поглиблювати цифрові компетенції представників громадських організацій. Це вимагає переосмислення функцій, навчання працівників, можливо, навіть було б корисно залучати нових, людей, які допоможуть решті організації впровадити більш цифровий менталітет і поступово адаптувати глобальну організаційну культуру до цього нового середовища;
- Розпочати цифровізацію усіх можливих процесів негайно. Але слід пам’ятати про цілісний підхід до цифровізації, включаючи бачення та пріоритетні кроки, інструменти та методи. Цей процес можна полегшити завдяки співпраці, обміну знаннями та досвідом, об’єднанню фінансування та партнерству з іншими ГО тощо;
- Ефективно використовувати соціальні мережі для промоції своєї громадської організації та діяльності, поширення ключових меседжів. Пам’ятайте, що контент та контент -план дуже важливі.
- Використовувати цифрові інструменти для спілкування з такою широкою аудиторією як партнери, потенційні партнери, донори та волонтери. Слід пам’ятати, що все, що ви викладаєте в інтернет може підтримати або завдати шкоди вашій репутації;
Довідка
Агенція місцевого економічного розвитку Яворівщини з 2018 року є членом Української національної платформи Форуму громадянського суспільства Східного партнерства.
Українська національна платформа утворена 29 січня 2011 р. та діє в рамках Форуму громадянського суспільства Східного Партнерства — багатонаціональної платформи організацій громадянського суспільства з країн Східного Партнерства, країн-членів ЄС, європейських та міжнародних мереж.
Платформа має на меті активне інформування громадян України, представників громадянського суспільства, політиків, державних службовців та підприємців про програму Східного партнерства ЄС, а також про моніторинг і експертизу ключових політик у розрізі модернізаційного потенціалу реформ, пов’язаних із процесами європейської інтеграції. Ціллю Національної платформи є посилення інституційної спроможності громадських організацій впливати на порядок денний реформ та міжнародну політику України.
Українська національна платформа виступає за:
- інтенсивну співпрацю України з усіма європейськими інституціями,
- необхідність утворення органу державної влади, відповідального за питання Європейської інтеграції, або уповноваження вже існуючого,
- послідовну реалізацію Європейської інтеграції як засадничого й пріоритетного напрямку державної політики.
Українська національна платформа, як і Форум громадянського суспільства, працює в рамках 5-ти робочих тематичних платформ, які називаються робочими групами (РГ), та які, в свою чергу, відображають офіційні тематичні платформи Східного Партнерства:
- РГ 1. Демократія, права людини, належне урядування та стабільність
- РГ 2. Економічна інтеграція і узгодження з політикою ЄС
- РГ 3. Довкілля, зміни клімату та енергетична безпека
- РГ 4. Контакти між людьми
- РГ 5. Соціально-трудова політика та соціальний діалог