Від стратегування до брендування: як громаді стати брендом?

27 червня ум.Яворові відбулася фасилітаційна сесія “Стратегічне бачення розвитку Яворівської громади”. Учасниками заходу були представники влади, громадськості та бізнесу. Захід дозволив висловитися активним мешканцям щодо стратегічного бачення розвитку та застосувати це бачення для подальшої розробки брендингу території. Розробка впізнаваного бренду сприятиме економічному, підприємницькому, туристичному та соціально-культурному розвитку громади м.Яворова та підвищення її інвестиційної привабливості.
Треба розуміти, куди ми рухаємось, навіщо, за рахунок яких ресурсів, у які строки й хто, врешті-решт, хто за це все відповідає. Тож стратегічне планування дає змогу органам місцевого самоврядування поєднувати аналіз поточних подій, прогнози соціально-економічного розвитку і сценарії можливого майбутнього з виробленням стратегії, а також формувати загальне бачення перспектив, розробляти плани розвитку, зрозумілі для територіальної громади та суспільства в цілому, створювати логотип та бренд громади.
Важливим фактором також є те, що затвердження Стратегії дає не лише чіткий, деталізований план сталого розвитку міста, а й сприятиме можливості залучення додаткових коштів за рахунок Державного, обласного бюджету та іноземної донорської допомоги на реалізацію програм та заходів, визначених в самій Стратегії.
Досить важливо до процесу створення бренду громади залучати усі зацікавлені сторони, владу, громаду та бізнес.Більшість людей, які взяли участь у заході “Стратегічне бачення розвитку Яворівської громади”не є експертами з розвитку міст чи створення бренду. Але вони живуть в цьому місті й мають право впливати на ті рішення, яки стосовно нього приймаються. Тим більше, якщо ці рішення впливатимуть на життя міста багато років (стратегії, як правило, розробляються на 5-10 років). Тож, їх думка важлива і має бут почута та врахована.
Коли стратегічне бачення розробляється спільно, враховуючи можливості та потреби усіх зацікавлених груп, влада розуміє чого насправді очікує громада, які дії влади вона підтримає, а проти яких буде боротися і т. і. З одного боку. А з іншого, громада побачить «людське обличчя» влади й буде розуміти, чому деякі процеси впровадити нині складно, а на деякі речі треба набагато більше часу, ніж про це пишуть у фейсбуці. Експерт проекту, Віктор Борщевський, допомагав учасникам структурувати думки, виокремити ресурси та можливості, подискутувати та помріяти, якою б мала стати Яворівська громада. Але для того, щоб мрії втілити в життя, щоб ідеї та бачення стали реальністю, необхідно спільно усім попрацювати.
Захід організований Агенцією місцевого економічного розвитку Яворівщини в рамках проекту” Від стратегування до брендування: посилюємо спроможність територіальних громад”. Проект реалізовується за підтримки Програми “U-LEAD з Європою”, що спільно фінансується Європейським Союзом та його країнами-членами Данією, Естонією, Німеччиною, Польщею та Швецією.