Для чого громаді бренд або як громаді стати успішною

18 жовтня 2018 у Яворові відбувся семінар з бренд-комункації для представників влади, громади та бізнесу. Метою даного заходу є навчити правильно використовувати бренд громади для правильного застосування та отримання максимального результату. Захід організований Агенцією місцевого економічного розвитку Яворівщини в рамках проекту “Від стратегування до брендування: посилюємо спроможність територіальних громад”. Проект реалізовується за підтримки Програми “U-LEAD з Європою”, що спільно фінансується Європейським Союзом та його країнами-членами Данією, Естонією, Німеччиною, Польщею та Швецією.
Територіальні бренди – це сучасна зброя для конкурентної боротьби між регіонами, містами за ресурси (матеріальні, людські, інформаційні), одночасно він є найважливішим фактором конкурентних переваг і доходів території, цінним активом економіки. Як зазначив голова Агенції місцевого економічного розвитку Яворівщини Орест Микита: “Брендування території є один з інструментів, який має практичний зміст для застосування обраної стратегії розвитку, сприяє виробленню ідентичності громади, підвищує економічну та соціальну спроможність територіальної громади, інвестиційну привабливість”.
Також, брендинг територій можна вважати стратегією підвищення конкурентоспроможності з метою завоювання зовнішніх ринків, залучення інвесторів, туристів, нових мешканців тощо. “Важливо розуміти,що бренд – це не значок-логотип і не слоган, це стратегія зі створення та просування унікального “обличчя” міста. Це цілий план дій, який включає і зміну зовнішнього вигляду міста, і створення нових унікальних заходів, пам’яток, а найголовніше – зміни в ментальності самих мешканців”- зазначила експерт проекту Уляна Терлецька.
Формування бренду території передбачає управління його створенням і просуванням, інформаційних і фінансових ресурсів, чітко сформульованого технічного завдання, програму створення і просування бренда, моніторинг його ефективності, визначення механізму його підтримки та розвитку – усе це вкладається в поняття брендингу або ж бренд-менеджмент території.
Власне учасники семінару вчилися правильно формувати комунікаційну кампанію по просуванню бренду, визначали роль та завдання мешканців у цьому процесі. Також в рамках заходу акцентувалася увага на складових комунікаційної, важливості промоції в інформаційному просторі, актуальності соціальних мереж та перевагах, які надає мережа Інтернет.
Експерт проекту Ірина Куропась зазначила, що бренд повинен працювати на розвиток громади, а тут важлива консолідована співпраця влади, громади та бізнесу, які готові долучатися до змін, які відбуваються та працювати над створенням іміджу та репутації свого міста.